Min mysiga påsk i Nyköping!

Nu hade jag tänkt ta tag i att berätta om min påsk i Nyköping, har inte gjort det tidigare för att det har kännts rätt jobbigt att skriva allt haha. Men nu kör vi! (Sorry att inlägget kommer så sent men jag har inte hunnit ladda in alla bilder och inlägget kändes inte fullständigt utan :P)

Efter en timmes tågresa anlände jag, mamma, mormor och Marcus i Nyköping och vi blev hämtade av min morbror och hans tjejs son Hugo, sen körde vi iväg ut på landet till deras söta lilla hus.
Deras hus var verkligen hur fint som helst och så var utsikten, det ligger nämligen på en äng och på morgonen kan man gå ut och äta frukost med tranorna och hararna.
Men i alla fall, när vi kom fram så fick vi varsin liten räkbakelse, kan man säga, att äta. Jag har ju inte gillat räkor innan men efter den goda måltiden så är jag nu en räkätare haha. Blev lite chockad också för mamma lät mig dricka vin till maten! Hon vet ju att jag konsumerar alkohol lite då och då men jag trodde aldrig att hon skulle tillåta det när hon var med eller så.

Fredagens aktivitet blev att åka bil hur länge som helst för att sedan komma fram till kusten och vatten i mängder. Vi hade en mysig piknik med pastasallad och festis i skogen vid vattnet och sen satt vi bara och myste i solen resten av tiden vi var där. Det kändes verkligen som att det var sommar med fiskmåsarna som skrek sig hesa och båtarna som åkte förbi.
Som alla barn så tyckte Hugo att det var riktigt roligt att kasta stenar i vattnet, vilket jag måste säga att jag också tycker så jag gjorde han sällskap. Marcus enivisade sig om att han skulle klara att kasta macka men det visade sig att jag var ju liiiiiite bättre på det än honom haha.


Jag hittade en fin båt :)

Sen åkte vi hem igen och jag måste säga att vägarna vi åkte på väg dit och hem var det sjukaste jag har varit med om. Det var så mycket kringelkrokar och svängar att till och med jag som tycker om att åka bil mådde jätte illa, det kändes som en väldigt hemsk berg och dal bana, dessutom var det grusvägar på vägen dit vilket gör det väldigt guppigt också.
Jag tyckte väldigt synd om min älskling som mår illa bara av att sätta sig i en bil, kan inte ha varit kul. Jag såg på honom under en tid där att han mådde jätte jätte dåligt och jag blev faktiskt ledsen av att se det, jag tror att jag har kommit in i det där att om han mår dåligt eller är ledsen så blir jag det också. Det har väl någonting att göra med att jag älskar honom så otroligt mycket, jag trodde verkligen aldrig att man kunde älska någon så mycket som jag älskar honom, jag kan inte ens beskriva det..

På självaste Påskafton - för det var väl det som var på Lördagen? Så åkte vi till min morbrors tjejs mamma för en otroligt god och mysig påsklunch!
Vi hade ju redan fått våra påskägg som vi fick fylla själva med naturgodis så det var småbarnens tur nu. Det bjöds på påskäggsjakt vilket resulterade i tre påskägg var till barnen, det var dom nog väldigt nöjda med.
Innan det var det tipsrunda och jag måste säga att det är nog bland det tråkigaste jag vet, men vi kände att vi skulle vara med ändå. Vi hann svara på två frågor innan Hugo och hans kusiner hade plockat ner alla fjädrar som visade vägen, så jag och Marcus gav upp och gick tillbaka och satte oss i solen, det var hur varmt som helst, rena rama sommarvärmen!

Innan vi skulle åka hem till Stockholm igen så ville jag åka till Kålmorden, så där tillbringade vi dagen. Det var jättekul att åka dit, men fick minnas tillbaka lite från man var liten liksom.
Täner inte skriva så mycket om det mest visa några bilder på de söta djuren! Men jag måste säga att delfinerna som jag inte har bild på var helt underbara, men kände sig helt fridfull.




Sen var det dags att åka hem och det var min påsk det, hoppas alla hade ett bra lov!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0