Björkhagensskola i ett nötskal

Nu är det så att i min gamla skola Björkhagensskola så har rektort bestämt att klassen där min syster går i ska splittras på grund av dålig ekonomi och lärarbrist. Då rektorn på skolan är lite ja vad ska man säga inkompetent? nej jag vet inte men hon är väl ingen vidare rektor direkt, det är min åsikt i alla fall, så lyssnar hon inte alls på vad elverna har att säga och sådana viktiga saker. Hur denna nyhet kom ut var att vissa föräldrar fick information om ett föräldrarmöte där detta togs upp, då hade ingen fått veta något än varken elever eller föräldrar. Sen släpper de bomben och struntar i att informera de som inte var där - vilket mina föräldrar inte var då de inte fått denna hemliga information. Men är det inte väldigt märkligt att man splittar en hel klass och slänger in elverna i de resterande klasserna som finns när de ska börja nian och utan att meddela alla elver och föräldrar?
Det här är inte första gången det händer såna här saker på den skolan, jag vet inte hur många gånger våran årsgrupp protesterade om olika saker och fick inget vettigt svar av rektor Ingela. Och precis som i våra alla fall så blev det en protest från eleverna gällande splittringen och allt det där.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0