Började dåligt, blev bra, slutade sämst!

Dagen började med att jag hade så ont i magen att jag inte kunde gå till praktiken igen, så jag somnade om och när jag vaknade var det helt okej. Sen har jag haft lite småont hela dagen men det har varit bra ändå. Jag och Marcus åkte in till stan för att köpa en kostym åt honom och jag skulle bara handla lite om jag hittade något, vilket jag gjorde både igår och idag men det kan jag visa sen.
Så hittils har min dag varit först inte så bra men sen så blev den det. Men.. när jag kommer hem så hittar jag ett graviditets test på köksbilden så jag tittar förvirrat på mamma och får ur mig: vaaa? Hon svarar enkelt att hon tror att det är därför jag har haft ont i magen och att hon hade köpt det till mig. Så nu sitter jag här och oroar mig att det ska ha hänt, igen.

Ja ni nu som läser det här vet nog inte allihopa att jag redan varit gravid en gång, i December 2008 men gjorde en medicinsk abort i Januari 2009. För mig gjorde det inte så ont men det har varit och är fortfarande ibland väldigt påfrestande psykist. Ni kanske tror att det borde vara värst just då fysiskt men inte för mig.. Det är bara jobbigt när jag är runt många små barn och bebisar och litet sådant för jag kan inte sluta tänka att jag gjort mig av med ett liv, bara sådär utan större konsekvenser. Det är det som har varit jobbigt för mig. Jag tänkte i alla fall att jag skulle berätta det, för nu känner jag mig någorlunda redo att göra det. Inte för att jag vill ha uppmärksamhet eller något sådant utan för att det kanske kan hjälpa någon som sitter i samma situation som jag gjorde. Om det är någon som undrar något eller så, jag vet ju liksom hur det är.



Bild tagen från Google



Kommentarer
Postat av: Anonym

öhh p-piller?

2009-05-29 @ 19:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0