Don't like the backseat, gotta be first

Skola skola skola. Det är väl det som är livet när man är i min ålder? Eller det är väl iallafall det som borde vara livet och det som man borde fokusera på, eller hur?
Så vad är problemet, varför gör jag inte bara det då? För att det är tråkigt? För att det finns annat som är roligare? För att jag är lat?
Ja, det är väl antagligen nått sånt som är problemet. Vet inte riktigt meningen  med det här inlägget men jag känner verkligen att jag börjar bli skoltrött och att det är så mycket att göra just nu.

När jag valde Media som linje i gymnasiet så tänkte jag att ett + i kanten var att det är nog ganska slappt och inte så mycket plugg. Men ojojoj! Hade jag fel eller? JA!
Jag ska inte klaga för Media är verkligen jätte kul, men eftersom det är så mycket nytt man måste / ska lära sig så när man kommer efter som jag har gjort på grund av personliga anledningar så är det ganska svårt att ta igen i vissa ämnen.
Som nu till exempel, vi har MultiMedia och arbetar med att göra hemsidor.
Innan man ska göra sin hemsida så ska man arbeta sig igenom diverse häften med uppgifter. Det finns 3 häften som man ska göra och jag är på det andra ( som heter nummer 4 av nån anlednig ), iallafall, det jag vill komma till är att alla andra är snart klara med sina hemsidor.

Hur i helvete är det tänkt att jag ska kunna ta igen det när jag inte förstår ett skvatt?
Som tur är har jag en relativt snäll lärare som sa att jag skulle jobba så långt jag kunde så får det som blir av det duga.
Dilemmat är dock fortfarande att HTML inte är min grej och att jag inte fattar någonting.

Något som är ganska roligt med den här lektionen därimot är att jag har Gabriel och Ina bakom mig som vilt diskuterar vad det kan och inte kan.
Gabriel vill ha hjälp av Ina som snart är klar med sin fina hemsida om katter (?!) men hon hävdar dock att hon inte kan någonting. Men då undrar vi alla, om hon inte kan nått och "bara chansar" hur kan hon då ha en sådan fin och nästan klar hemsida?
Ja ni.. Det är ett mysterum...
Nu får Gabriel äntligen hjälp av Ina som skäller ut honom.
Passande med Inas sida om katter i denna Catfight, höhö.

Nu ska jag väl jobba vidare, eller nått.
Kebab blire till lunch idag på Falafel Kungen med Deniz, det var länge sen så det ska blir mumsigt det, men får ju faktiskt vara onyttig ibland.

Hejhopp gummisnopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0