Riktigt berörd

Idag när Åsa kom försent till skolan så undrade jag varför, då berättade hon att hon satt fast med pendeltåget för att någon hade hoppat. Ja, i Jordbro hade någon ledsen själ hoppat framför tåget och avslutat sitt liv.
Jag blev verkligen berörd när jag hörde detta, jag menar det är ju hur hemskt som helst att någon känner att dom inte har nånting alls att leva för, inte något och inte någon, att inte känna sig älskad av någon, att leva ett ensamt liv fast hellre inte leva alls.

Det måste vara hemskt att känna så, visst jag tror att alla har känt att allt känns rätt värdelöst ibland men att känna så hela tiden och inte vilja leva. Men tänk om han hade någon som älskade honom? Då blir det ju nästan en lite självisk handling tycker jag, att inte tänka på hur ledsna dem eller den blir..
Nej, det där med självmord är ingen bra idé, det finns alltid ett bättre sätt att lösa det på, oavsett vad det är.


Kommentarer
Postat av: Tina

I agree

2009-03-25 @ 12:53:31
URL: http://tinsh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0