Superhjälten är klar!

Efter otroligt många timmars slit så är jag äntligen klar med min första bild i Illustrator! Uppgiften vi fick i Grafisk Kommunikation var att man skulle göra en superhjälte med sitt eget ansikte.
Vi skulle även arbeta med såkallade referensbilder, vilket betyder att vi skulle ha bilder att utgå från. Jag hittade dock en bild som var exakt så som jag ville ha och "kalkerade" mest av kroppen och bakgrunden!
Min blev väl kanske inte helt lik mig, men näsan och ögonen är ganska lika i alla fall!

För att vara första gången i programmet så är jag otroligt nöjd! Här är resultatet av min She Hulk!



Closeup! Dessa ögonfransar tog mest tid av allt, många timmars slit!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0